Zboruri anulate

Când o companie aeriană este responsabilă pentru un zbor anulat, poți primi o compensație pentru anulare zbor conform legii UE dacă aceasta nu se datoreze unor circumstanțe extraordinare.

Compensație pentru zbor anulat

Poți obține o compensație pentru zboruri anulate de până la 600€ de la companiile aeriene în conformitate cu legislația UE.

Când un pasager aerian trebuie să se confrunte cu un zbor anulat, acesta este cu siguranţă pus în dificultate. Întregul său plan de călătorie este distrus. Consecințele pot fi chiar grave. Este una dintre cele mai frustrante experiențe prin care un pasager aerian poate trece. Poate că o oportunitate sau o întâlnire importantă sunt astfel ratate.

Când o companie aeriană anulează un zbor, s-ar putea să fii eligibil pentru despăgubire în temeiul Regulamentului UE 261. Condiția este ca anularea să nu se datoreze unor circumstanțe extraordinare sau situații care nu se află sub controlul companiilor aeriene.

Ce să faci când zborul tău este anulat?

Dacă zborul este anulat fără o notificare prealabilă de cel puțin 14 zile, poți solicita o compensație de până la 600€ de la compania aeriană conform Regulamentului UE 261/2004.

Nu trebuie să fii cetățean UE pentru a solicita o compensaţie pentru zborul anulat. Este suficient ca plecarea să se fi făcut de pe oricare aeroport din UE (cu oricare companie aeriană). Sau ca sosirea să fi avut loc pe oricare aeroport din UE, cu un zbor rezervat la o companie aeriană înregistrată în UE.

Cu toate acestea, ține minte că dacă beneficiezi de un zbor de înlocuire sau de transport alternativ, prin care ajungi la destinația finală la timp, nu vei mai putea solicita rambursarea biletului de zbor.

Normele Regulamentului UE 261 pentru zbor anulat

În conformitate cu Regulamentul UE 261/2004, pasagerii aerieni au dreptul la o compensaţie între 125€ și 600€ pentru cursele aeriene anulate fără notificare prealabilă de cel puțin 14 zile. Suma compensaţiei variază în funcție de distanța parcursă și de durata întârzierii.

Pentru anulări pe ultima sută de metri sau dacă nu ai fost informat în prealabil, poți solicita o rambursare a costului biletului de avion. Ar trebui să primești suma în 7 zile lucrătoare. Altfel, compania aeriană trebuie să îți ofere un zbor alternativ către destinația finală, în funcție de preferințele tale.

Probabil vei fi redirecționat pe un zbor operat de aceeași companie aeriană sau de compania aeriană parteneră. În caz că zborul reprogramat are întârziere mai mare de 2 ore la destinația finală, s-ar putea să fii eligibil pentru compensație conform legii UE 261.

Nu ești eligibil pentru compensație dacă

  • ai ajuns la destinația finală la timp
  • ai fost informat cu privire la anularea zborului cu 14 zile înainte de data de plecare stabilită – în acest caz, poți cere rambursarea costului biletului.
  • anularea s-a datorat un circumstanțe extraordinare, cum ar fi vreme rea sau amenințări legate de securitate, care nu depind de companiile aeriene.

Ești eligibil pentru compensație în cazul în care zborul reprogramat întârzie la sosire pentru mai mult de 2 ore. Iată situațiile în care poți cere compensație dacă zborul tău este anulat

Sosire și plecare Companie aeriană UE Companie aeriană non-UE
1. Zborul pleacă de pe un aeroport din UE și aterizează în UE Da Da
2. Zborul pleacă de pe un aeroport din UE și aterizează în afara UE Da Da
3. Zborul pleacă de pe un aeroport care nu este în UE și aterizează pe un aeroport UE Da Nu
4.Zborul pleacă de pe un aeroport care nu este în UE și aterizează în afara UE Nu Nu

Regulile pentru a solicita o compensaţie sunt uneori complicate. Există anumite reguli care permit companiei aeriene să reducă valoarea compensației cu până la 50%. Dacă nu ești familiarizat cu acestea, nicio o problemă. Te ajutăm să îți înțelegeți drepturile.

Flugverspätung Entfernung

1: Dacă zborul tău este anulat cu 0 până la 7 zile înainte de plecare:

Dacă zborul tău a fost anulat cu mai puțin de 7 zile înainte de plecarea programată, dar compania aeriană ți-a oferit transport alternativ care te duce la destinația finală cu întârziere, poți solicita o compensație.

Verifică tabelul de mai jos pentru a afla suma pe care o poți solicita:

Distanța parcursă Durata întârzierii Compensație
<1,500 km Plecare- cel puțin cu 1 oră mai devreme & Sosire – cu până la 2 ore mai târziu 125€
Sosire- cu cel puțin 2 ore mai târziu 250€
1,500 km – 3,500 km Plecare – cel puțin cu 1 oră mai devreme & Sosire – cu până la 3 ore mai târziu 200€
Sosire – cu cel puțin 3 ore mai târziu 400€
3,500+ km Plecare – cel puțin cu 1 oră mai devreme & Sosire – cu maxim 4 ore mai târziu 300€
Sosire – cu cel puțin 4 ore mai târziu 600€

2: Dacă zborul a fost anulat cu 7 – 14 zile înainte de plecare:

Distanța parcursă Durata întârzierii Compensație
<1,500 km Plecare – cu mai mult de 2 ore mai devreme și sosire – 2 ore mai târziu 125€
Sosire – cu mai mult de 4 ore mai târziu (sau)
Plecare – cu mai mult de 2 ore mai devreme și sosire – cu mai mult de 2 ore mai târziu
250€
1,500 km – 3,500 km Plecare – cu mai mult de 2 ore mai devreme și sosire – 3 ore mai târziu 200€
Sosire – cu mai mult de 4 ore mai târziu (sau)
Plecare – cu mai mult de 2 ore mai devreme și sosire – cu 3 până la 4 ore mai târziu
400€
3,500+ km Plecare – cu mai mult de 2 ore mai devreme și sosire – 4 ore mai târziu 300€
Sosire – cu mai mult de 4 ore mai târziu 600€

3: Ai fost informat cu privire la anularea zborului cu 14 zile înainte de data plecării zborului

Conform Regulamentului CE 261/2004, nu ai dreptul la despăgubire dacă ai fost informat(ă) cu privire la anularea zborului cu cel puțin 14 zile înainte de data de plecare programată.

Ține minte că nu vei primi nicio compensație în cazul în care zborul tău a întârziat sau a fost anulat din cauza unor circumstanțe extraordinare (cum ar fi cutremur, erupție vulcanică, grevă).

Cu toate acestea, ai dreptul la compensație pentru defecțiuni tehnice și dacă zborul a fost anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare (vezi tabelul de mai sus).

Ce se întâmplă dacă zborul meu este anulat datorită vremii?

Anulările de zbor pot avea loc din numeroase motive. Condițiile meteorologice nefavorabile, cazuri de forță majoră, uragane sau tsunami nu pot fi controlate de companiile aeriene. Astfel, nu se poate solicita despăgubire în astfel de circumstanțe extraordinare, care nu pot fi controlate de companiile aeriene.

Dacă afli că celelalte companii aeriene au putut să opereze în aceleași condiții meteorologice, este posibil să fii eligibili pentru compensație.

Ce sunt circumstanțele extraordinare?

Circumstanțele extraordinare sunt condiții care nu pot fi controlate de companiile aeriene – și care provoacă perturbări ale zborului, în ciuda măsurilor preventive.

În ceea ce urmează, vezi în ce circumstanțe extraordinare nu se aplică despăgubiri

  1. „Forță majoră” ex. cutremur, erupție vulcanică, vreme rea, tsunami, etc.
  2. Greva personalului aeroportului, sau a controlorilor de trafic aerian (CTA).
  3. Probleme tehnice care nu se pot detecta, de exemplu păsări care se lovesc de motorul avionului.
  4. Crize politice, atacuri teroriste, etc.

Zboruri anulate – Pot să primesc o rambursare sau un zbor alternativ?

Dacă zborul tău este anulat:

  1. Poți solicita rambursarea integrală a costului biletului de avion, (SAU)
  2. Zbor alternativ către destinația finală cu același operator de transport aerian pe un alt zbor la aceeași dată (SAU)
  3. Zbor alternativ către destinația finală cu același operator de transport aerian pe un alt zbor la o dată ulterioară.

Ține minte: Dacă alegi opțiunea a doua, compania aeriană ar trebui să îți ofere următoarele facilități:

  1. Mâncare & Băuturi răcoritoare;
  2. Două apeluri telefonice, emailuri, mesaje fax;
  3. O variantă rezonabilă de cazare la hotel în cazul în care un sejur de una sau mai multe nopți devine necesar.
  4. Transport între aeroport și locul de cazare.

Acestea sunt considerate responsabilități ale companiilor aeriene pentru a îți asigura o călătorie sigură și confortabilă.

Dacă ți s-a oferit un zbor alternativ, dar acesta a întârziat la sosire, poţi solicita și în acest caz o compensație pentru zbor întârziat în conformitate cu Regulamentul CE 261/2004.

Poți utiliza gratuit instrumentul de calcul al compensațiilor pentru a vedea cât de mult poți cere de la compania aeriană pentru un zbor anulat sau întârziat.

Claim Flights este expert în clasificarea corectă a problemelor tehnice și a așa-ziselor „cazuri de forță majoră” sau circumstanțe excepționale.

Cu Claim Flights, îți va fi ușor să depui și să fructifici cererea ta de despăgubire pentru anulări de zboruri, fără complicații inutile.

Toate naționalitățile, inclusiv cetățenii români, pot beneficia de serviciile noastre pentru a face o plângere în cazul în care au suferit din cauza anulării unui zbor de către companiile aeriene.

Ce trebuie să faci înainte de a cere despăgubire?

Dacă ești deja la aeroport, îți recomandăm următorii pași:

  • Întotdeauna încearcă să rămâi aproape de poartă. Astfel, vei putea auzi clar anunțurile care te pot ajuta să înțelegi situația reală a zborului tău programat și să afli motivul anulării zborului.
  • Dacă este posibil, adună și păstrează toate notificările în format tipărit. Astfel, vei avea toate dovezile necesare ale zborului care nu a fost efectuat corespunzător.
  • Asigură-te că faci check-in devreme. Astfel, poți dovedi că ai fost la aeroport în momentul în care zborul a fost anulat.
  • Desigur, păstrează dovezile legate de rezervarea şi plata corespondente zborului. Este important să cunoști cel puțin numărul rezervării tale.

Cum te putem ajuta cu cererea ta de despăgubire?

Îți oferim suport în a face o cerere pentru compensație printr-un serviciu disponibil 24/7. Site-ul nostru îți oferă o interfață ușor de utilizat care îți permite să finalizezi cererea pentru compensație în câteva minute.

Mulți oameni consideră că șansele lor să câștige împotriva companiei aeriene sunt foarte mici, dar noi – Claim Flights demonstrăm contrariul.
Experții noștri au toată experiența necesară în a cere compensații pentru pasagerii care au întâmpinat probleme legate de zboruri.

De ce să ne alegi pe noi?

Claim Flights funcționează pe baza principiului „nu câștigi – nu ne plătești„. Nu percepem costuri suplimentare pentru serviciile noastre. Obiectivul nostru principal este să ajutăm pasagerii care au fost blocați pe un aeroport. Toți utilizatorii noștri primesc compensația meritată.

Suntem cel mai bun site web care a oferă informații despre drepturile legate de anularea zborurilor. Pentru pasagerii care caută un serviciu profesional, suntem prima alegere.

Îți oferim informații actualizate și ne asigurăm că ești mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă pe parcursul procesului.

Primești compensația fără să investești timp prețios și bani.

La Claim Flights, te ajutăm să te bucuri de drepturile tale fără complicații inutile.

Îți oferim cel mai bun serviciu în a relaționa cu companiile aeriene din întreaga Europă. De asemenea, ne asigurăm că îți vei obține banii printr-un proces clar și lipsit de complicații.

Calculatorul pentru compensații legate de zboruri

Pentru unii călători, este dificil să realizeze ce despăgubire pot cere de la compania aeriană.

Cu ajutorul calculatorului nostru pentru compensații, poți calcula cu ușurință valoarea totală a compensaţiei pentru a evita orice confuzie ulterioară. Trebuie doar să introduci numărul de zbor, precum și data de zbor.

Îndată ce ai introdus detaliile, îți vom arăta mai multe informații care te vor ajuta să înțelegi pe deplin situația zborului tău anulat. Pentru a evita posibile dificultăți în obținerea datelor, te rugăm să introduci întotdeauna informațiile corecte.

Întrebări frecvente

1: Ce să faci când zborul tău este anulat?

Sunt câteva acțiuni sau pași care ar trebui parcurși pentru a îți cere drepturile

  • Contactează serviciul de asistență clienți al companiei aeriene și cere-le să îți facă rezervare pe un alt zbor
  • Obține acces gratuit la site-ul web al companiei aeriene sau la rețeaua lor socială în timp ce te afli la aeroport
  • Cere companiei aeriene să îți asigure mâncare și băuturi răcoritoare
  • Cere cazare la hotel dacă zborul alternativ este programat cu minim 5 ore mai târziu sau în altă zi
  • Păstrează toate bonurile dacă zborul anulat ajunge să te coste bani în plus
  • Nu semna nimic și nu accepta vouchere
  • Păstrează-ți calmul și vorbeşte în mod politicos cu personalul companiei aeriene
  • La aeroport, adresează-te agenților de la poarta de îmbarcare pentru asistență, deoarece ei sunt responsabili pentru verificarea și îmbarcarea pasagerilor
  • Cunoaște-ți drepturile și cere compensație pentru anularea zborului
2. Ce reprezintă un "zbor anulat"?

În conformitate cu legislația UE, un zbor este considerat anulat în cazul în care nu a decolat așa cum a fost planificat în baza rezervării.

3: De ce se anulează zborurile?

Anulările de zbor apar atunci când compania aeriană nu operează zborul din anumite motive. Compania aeriană ar trebui să ramburseze costul biletului de avion dacă întârzierea sau anularea are loc din vina lor. În cazul în care nu pot controla circumstanțele care cauzează întârzierea, cum ar fi vremea extremă, nu trebuie să plătească.

4: Ce lege se aplică în cazul cererilor de compensație pentru zboruri anulate?

În Europa, Regulamentul CE 261 stabilește criteriile care trebuie îndeplinite pentru a putea solicita despăgubiri.

Dacă zborul tău a întârziat sau a fost anulat sau ți s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării sau ai pierdut un zbor de legătură, poți solicita o compensație de până la 600 de euro de la companiile aeriene conform legislației UE.

5. Dacă o companie aeriană anulează un zbor, care sunt drepturile mele?

În cazul în care compania aeriană a anulat zborul fără notificări prealabile, poți primi o compensație.
Uniunea Europeană ia în considerare zborurile anulate de către operatorii de transport aerian și se asigură că există o compensație adecvată pentru pasagerii aerieni.

Conform regulamentului UE 261…

Ai dreptul la rambursare sau zbor alternativ:

  • Poți solicita rambursarea integrală a costului biletului (SAU)
  • Zbor alternativ spre destinația finală cu aceeași companie în cursa următoare (SAU)
  • Zbor alternativ spre destinația finală, într-o cursă ulterioară, după cum preferi, în funcție de disponibilitatea locurilor și cererile pasagerilor.

Ai de asemenea „dreptul la îngrijire”, ceea ce presupune că:

  • Poţi cere companiei aeriene să îţi plătească mâncarea şi băuturile răcoritoare
  • Ai dreptul la două apeluri telefonice, e-mailuri, faxuri pentru a comunica
  • Ai dreptul la cazare la hotel (dacă şederea devine necesară)
  • Ai dreptul la transport între aeroport și cazare
6. Ce compensaţie pot cere?

Conform Regulamentului UE privind drepturile pasagerilor aerieni (CE) nr. 261/2004, poți solicita despăgubiri de până la €600 per persoană. Suma compensației depinde de întârzierea la sosire și distanța traseului.
Foloseşte calculatorul nostru pentru compensaţii pentru a determina suma exactă a compensaţiei pe care o poți solicita pentru anularea zborului.

7: Ce se întâmplă dacă îmi anulez zborul?

Dacă doreşti să îţi anulezi zborul rezervat, eşti obligat să respecți termenii și condițiile stabilite de compania aeriană în momentul efectuării rezervării.

Vei primi o rambursare a costului biletului de avion. Cu toate acestea, taxele și impozitele sunt deduse. Unele companii aeriene deduc taxele de procesare din suma de plată. Fiecare companie aeriană are propria politică pentru zboruri anulate.

Ce spun clienții despre noi

Alege metoda prin care vrei să faci reclamația

Avocat

Q
Taxă de la €30 până la €520 + taxă în instanţă de la €30 până la £335
Q
Rişti să pierzi bani dacă pierzi cazul
Q
Îţi ia câteva ore
Q
Rezultat necunoscut

ClaimFlights

R
Nicio taxă, doar în cazul în care câştigăm
R
Baze de date şi dovezi legale
R
Îţi ia doar 2 minute
R
Experţi cu o rată ridicată de succes

Tu însuţi

Q
Majoritatea companiilor ignoră reclamațiile individuale
Q
Îţi ia ore întregi
Q
risc redus
Q
Cazul ar putea ajunge oricum la tribunal