Compensație întârziere companie aeriană
Dacă ai întârziat mai mult de 3 ore, zborul tău a fost anulat sau ți s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării, Regulamentul CE 261/2004 îți dă dreptul să soliciți o compensație de până la 600€.
Când ești eligibil pentru compensație:
1. În caz de întârzieri
- Zborul trebuie să fi plecat de pe un aeroport din UE (indiferent de compania aeriană, din UE sau din afara UE) și să fi întârziat la sosire pentru mai mult de trei ore
- Dacă ai zburat cu o companie aeriană reglementată de UE, ai dreptul să ceri o compensație indiferent care dintre aeroporturi se află într-un stat membru ale UE (sosire sau plecare)
2. În caz de anulări
- Zborul tău a fost programat pentru plecare de pe un aeroport din UE (indiferent de compania aeriană, fie ea din UE sau din afara UE) și nu ai fost informat cu cel puțin 14 zile înainte despre anulare
- Dacă ai zburat cu o companie aeriană reglementată de UE, ai dreptul să ceri o compensație indiferent care dintre aeroporturi se află într-un stat membru ale UE (sosire sau plecare)
3. În caz de refuz la îmbarcare
- Ar fi trebuit să ți se refuze îmbarcarea involuntar din cauza suprarezervării locurilor pentru acel zbor
- Ar trebui să zbori cu o companie aeriană reglementată de UE sau aeroportul de plecare al zborului tău ar trebui să fie în UE (Uniunea Europeană).
4. În caz de zbor de legătură pierdut
- Zborul cu escală ar trebui să fie achiziționat printr-o singură rezervare
- Întârzierea trebuie să fi fost de cel puțin 3 ore pentru a putea face reclamație
Nu uita: Nu va exista nici o compensație în cazul în care compania aeriană nu a putut controla situația care a fost provocată de circumstanțe extraordinare (de exemplu: vreme extremă, tsunami, atac terorist sau oricare alte dezastre naturale).