Zbor Întârziat

Ai dreptul la: o compensație de până la 600€ pentru întârzieri de zbor de peste 3 ore; mâncare și băuturi răcoritoare – peste 2 ore; rambursare – peste 5 ore.

Întârziere avion – drepturi la compensație sau rambursare?

Ai dreptul să primești o compensație de până la 600 euro pentru un zbor întârziat conform regulamentului UE 261.

Dacă zborul tău are o întârziere de peste 3 ore, poți solicita o compensație de până la 600 € din partea companiilor aeriene. Trebuie să fie vina companiei aeriene pentru întârziere. Nu poți primi despăgubiri în circumstanțe extraordinare, cum ar fi tsunami sau alte condiții meteorologice extreme deoarece acestea nu pot fi controlate de companiile aeriene.

Situațiile în care zborul a fost anulat sau a întârziat cauzează mereu probleme pasagerilor (inclusiv de natură financiară). Aceste situații pot avea diverse cauze.

Prin urmare, Comisia Europeană a stabilit norme comune privind compensațiile și asistența acordate pasagerilor în caz de întârzieri, anulări de zboruri precum și în caz că li se refuză îmbarcarea. Aceste norme poartă denumirea de Regulamentul CE 261/2004.

Ești eligibil pentru a obține o compensație financiară dacă:

  • plecarea a avut loc de pe un aeroport din UE sau
  • aterizarea a avut loc pe un aeroport din UE cu o companie aeriană înregistrată în UE

Acestea sunt condițiile generale de eligibilitate atunci când faci o solicitare conform Regulamentului UE 261.

Dreptul de a solicita compensații pentru un zbor cu întârziere în spațiul Uniunii Europene este reglementat de Regulamentul CE 261/2004.

Compensația poate fi solicitată nu numai pentru adulți, ci și pentru copii. Regula este: Dacă există un bilet, atunci poate exista și o compensație”.

Dreptul la compensație

Dacă ai ajuns cu mai mult de 3 ore întârziere la destinația finală față de ora programată de sosire, ai dreptul să soliciți o despăgubire pe baza legislației UE, cu excepția cazului în care întârzierea se datorează unor circumstanțe excepționale.

Suma pe care o poți solicita depinde de durata întârzierii și de distanța zborului:

Flight delay compensation based on distance

Întrucât această regulă este stabilită de către Uniunea Europeană, compensația se plătește în euro.

Durata întârzieriiDistanța parcursăCompensația pe care o poți primi
Până la 2 ore 59 minOricare distanțăNu
Peste 3 oreMai puțin de 1500 km250€
Între 1500 km și 3500 km400€
Mai mult de 1500 km în spațiul UE (I)400€
Între 3 și 4 orePeste 3500 km cu zbor din UE către un aeroport care nu este în UE (II)300€
Peste 4 orePeste 3500 km cu zbor din UE către un aeroport care nu este în UE (III)600€

Ține minte:

  1. Pentru zboruri interne în spațiul UE poți solicita până la 400 euro.
  2. Pentru un zbor care pornește de pe un aeroport din UE, dar aterizează 3-4 ore mai târziu pe un aeroport din afara UE, companiile aeriene ar trebui să te ramburseze cu până la 300 euro.
  3. Iar într-o situație în care zborul pornește de pe un aeroport din UE, dar aterizează mai târziu de 4 ore pe un aeroport din afara UE, poți solicita până la 600 euro.

Drepturi întârziere avion de 2 ore

În cazul unei întârzieri de 2 sau mai multe ore, pasagerii au dreptul la asistență.

Compania aeriană ar trebui să le ofere pasagerilor următoarele tipuri de asistență, după cum prevăd „Drepturile la îngrijire”:

  1. Mâncare și băuturi răcoritoare din partea companiei aeriene.
  2. Două apeluri telefonice și/sau email-uri/fax.
  3. Cazare la hotel și mijloc de transport până la hotel (pentru întârzieri care au loc peste noapte).

Rambursarea prețului biletului

Dacă zborul întârzie mai mult de 5 ore și nu mai ești dispus să călătorești, poți cere rambursarea valorii biletului, dar nu vei mai fi eligibil pentru o compensație deoarece nu ai ajuns la destinație.

Suma rambursată trebuie achitată în termen de 7 zile lucrătoare în numerar, prin cec sau transfer bancar.

Cum te putem ajuta să primești banii înapoi?

Îi ajutăm pe pasagerii care întâmpină probleme la zbor să-și revendice drepturile și să recupereze bani de la companiile aeriene.

Te ajutăm să afli care sunt drepturile tale în caz de întârzieri sau anulări de zbor și ne asigurăm că cererea ta de despăgubire este procesată rapid.

Oferim servicii de încredere ajutându-te să obții compensația care ți se cuvine pentru neplăcerile cauzate.

Respectăm cu strictețe regulamentele UE. Poți sta liniștit în timp ce noi ne vom ocupa de întregul proces de despăgubire în numele tău.

Te ținem la curent cu privire la cazul tău, trimițându-ți informații actualizate pe adresa de e-mail.

Pentru a afla mai multe despre drepturile la compensație pentru întârzieri de zbor în UE, poți citi acest ghid.

Întrebări rapide

1: Care sunt drepturile mele dacă zborul a întârziat?

  • Pentru întârzieri mai mari de 3 ore, fiecare pasager are dreptul la o compensație de până la 600 de euro.
  • Valoarea compensației variază între 250 și 600 de euro în funcție de durata întârzierii și distanța traseului.
  • Pentru zboruri cu întârziere de peste 2 ore, pasagerii primesc asistență având un drept „la îngrijire”, care presupune mese gratuite, băuturi răcoritoare, 2 apeluri telefonice și acces la e-mail sau fax.

2: De ce întârzie zborurile?

Zborurile întârzie adesea din cauza traficului aerian îngreunat, a vremii nefavorabile, a problemelor tehnice sau mecanice, a grevelor etc.

Ar trebui să îi întrebi mereu pe cei de la compania aeriană care este motivul întârzierii.

Conform regulamentului UE 261, în cazul în care companiile aeriene sunt responsabile pentru întârzierile sau anulările de zbor, acestea trebuie să compenseze pasagerii sau să le ramburseze costul biletului de avion

Nu ești eligibil pentru compensație dacă zborul a fost anulat sau a întârziat din cauza unor condiții inevitabile. De exemplu, tsunami, cutremure, erupții vulcanice, vreme foarte rea sau oricare alt „caz de forță majoră”.

Poate vrei să citești și despre următoarea situație: Pot cere o compensație în caz de vreme rea?

3: Cum să verifici dacă zborul tău întârzie?

Verifică întotdeauna situația zborului tău cu cel puțin 24 de ore înainte de ora de plecare planificată. Poți chiar să contactezi direct compania aeriană cu care vei zbura pentru o actualizare. Dacă zborul tău are întârziere, știi ce drepturi ai.

4: Ce să faci dacă zborul tău are întârziere?

Lucruri pe care trebuie să le faci dacă zborul tău întârzie:

  • Reține ora exactă de sosire (adică atunci când ușile aeronavei sunt deschise după aterizare)
  • Află motivul întârzierii zborului (adresează-te serviciului de asistență clienți al companiei aeriene)
  • Nu semna niciun document și nu accepta nicio ofertă care te-ar putea face să îți pierzi drepturile
  • Fă schimb de cărți de vizită cu ceilalți pasageri care pot avea rolul de martori în caz că va fi nevoie
  • Fotografiază panourilor de informații din aeroport unde statusul zborului tău este vizibil
  • Păstrează-ți cartea de îmbarcare sau detaliile zborului
  • Cere o compensație în cazul în care zborul tău a întârziat mai mult de 3 ore

5: Zbor cu întârziere, pot cere o compensație?

Da, ești eligibil pentru compensație în cazul în care datorită întârzierii ai ajuns mai târziu de 3 ore la destinația finală.

6: Ce lege se aplică în cazul unei întârzieri de zbor?

În Europa, Regulamentul CE 261/2004 stabilește criteriile care trebuie îndeplinite pentru a solicita compensații. Zborul tău ar trebui să aibă o întârziere de cel puțin 3 ore la aeroportul de sosire.

7: Sunt valide cererile de compensație în cazul pachetelor de vacanță?

În general, da. Compania aeriană este responsabilă și pentru pachetele de vacanță sau zborurile de tip charter. Regulamentul UE privind drepturile pasagerilor se aplică și în cazul pachetelor de vacanță achiziționate în țara UE.

8: Cum să obții o compensație pentru întârzieri zboruri?

  1. Poți utiliza gratuit calculatorul pentru compensații zboruri cu întârziere pentru a verifica suma pe care o poți primi.
  2. Ca să faci acest lucru, trebuie doar să introduci detaliile zborului, adică numărul de zbor, data și motivul întârzierii.
  3. Poți adăuga cu ușurință alți pasageri sau zboruri de legătură în cazul în care acestea sunt implicate, pentru a determina suma corectă.
  4. Apoi, poți continua alegând să faci cererea de compensație prin intermediul nostru.
  5. Ne poți însărcina pe noi cu responsabilitatea de a-ți cere drepturile semnând contractul digital.

După aceea, tu poți sta liniștit în timp ce noi lucrăm în numele tău.

Sau dacă vrei să faci cererea de compensație pe cont propriu, poți utiliza modelul nostru gratuit de cerere de compensație pentru zbor întârziat.

Află de ce avantaje beneficiezi dacă faci cererea prin intermediul nostru.

Cu noi, poți obține despăgubiri fără complicații direct în contul tău bancar.

Nu percepem taxe de transfer sau de administrare.

Dacă cererea ta are succes percepem numai 25% plus TVA, semnificativ mai puțin decât celelalte companii care se ocupă de cereri pentru despăgubiri.

Taxa noastră se bazează 100% pe succes. Dacă, nu câștigi, nu ne plătești. Deci, nu implică niciun risc să faci o cerere de compensație prin noi.

Chiar dacă trebuie să mergem în instanță pentru cazul tău, nu percepem niciun cost suplimentar.

9: Ce sunt circumstanțele extraordinare?

Circumstanțele extraordinare sunt condiții care nu pot fi controlate de companiile aeriene – care provoacă perturbări ale zborurilor în ciuda măsurilor preventive.

Următoarele sunt circumstanțe extraordinare în care nu poți fi compensat:

  1. „Forță majoră” de exemplu cutremur, erupție vulcanică, vreme rea, tsunami, etc.
  2. Greve ale personalului aeroportului sau ale controlorilor de trafic aerian (CTA).
  3. Probleme tehnice care nu pot fi detectate, de exemplu păsări care lovesc motorul avionului.
  4. Tulburări politice, atacuri terorise, etc.

Alege metoda prin care vrei să faci reclamația

Avocat

Q
Taxă de la €30 până la €520 + taxă în instanţă de la €30 până la £335
Q
Rişti să pierzi bani dacă pierzi cazul
Q
Îţi ia câteva ore
Q
Rezultat necunoscut

ClaimFlights

R
Nicio taxă, doar în cazul în care câştigăm
R
Baze de date şi dovezi legale
R
Îţi ia doar 2 minute
R
Experţi cu o rată ridicată de succes

Tu însuţi

Q
Majoritatea companiilor ignoră reclamațiile individuale
Q
Îţi ia ore întregi
Q
risc redus
Q
Cazul ar putea ajunge oricum la tribunal