Compensații zboruri cu întârziere

Dacă zborul întârzie peste 3 ore sau este anulat fără înștiințare, s-ar putea să aveți dreptul la compensații întârziere zbor conform cu Regulamentul CE 261/2004

Despăgubire zbor Întârziat

Ai experimentat vreodată o întârziere de zbor de 3 ore?

Dacă da, în conformitate cu Regulamentul CE 261/2004 al Uniunii Europene, ai dreptul să ceri o despăgubire. Aceasta poate ajunge până la 600€ pe persoană.

Comisia Europeană (CE) a introdus Regulamentul nr. 261 din 2004 pentru a proteja pasagerii companiilor aeriene. Compensația este de până la 600€ pentru întârzieri, anulări și interdicții de îmbarcare.

Există anumite reguli pentru a primi o despăgubire zbor întârziat conform regulamentului UE.

  1. Zborul trebuie să fi întârziat mai mult de 3 ore la sosire.
  2. Trebuie să fi decolat sau să fi aterizat de pe un aeroport din UE cu o companie aeriană reglementată de UE.

Ca regulă, în cazul transportului aerian, „ora sosirii” este înregistrată când aeronava aterizează și una dintre ușile sale se deschide. Însă companiile aeriene încearcă de obicei să modifice această regulă.

Acestea susțin că sosirea coincide cu momentul în care aeronava atinge pista. Acest lucru nu este surprinzător. Companiile aeriene adoră să exploateze lacunele sistemului.

Partea bună este că nu trebuie să fii cetățean al UE ca să ceri compensații întârziere zbor.

Întârzierile de zbor pur și simplu au loc. Acestea au devenit un lucru obișnuit pentru călători. Dar este important să știi care sunt drepturile pasagerilor în cazul în care te confrunți cu așa ceva. În acest fel, vei ști ce poți face.

Întârzierile de zbor se pot datora multor motive. Companiile aeriene nu sunt întotdeauna de vină.

Pot companiile aeriene să controleze furtunile sau condițiile meteorologice extreme? Nu, dar pot fi responsabile pentru aspecte precum defecțiuni tehnice sau erori datorate echipajului de zbor.

În alte cuvinte, dacă întârzierea zborului ar fi putut fi evitată, compania aeriană îți datorează bani.

Apropo, numerele sunt de partea ta. Conform statisticilor, companiile aeriene au fost responsabile pentru cele mai multe întârzieri. Asta e o veste bună.

UE are politici diferite pentru pasagerii aerieni. UE le oferă mai multe drepturi acestora. Putem spune că pune mai multă presiune pe companiile aeriene.

Dar ar trebui să știi cum funcționează lucrurile. În mod ciudat, mulți oameni nu știu că pot cere despăgubiri de la companiile aeriene. Practic, ei nu profită de un drept ce li se cuvine. Deci, consideră acest „ghid de despăgubiri întârziere avion” un mijloc de conștientizare.

Întârziere avion – despăgubire. Află la ce sume ai dreptul.

Suma compensației variază în funcție de durata întârzierii și distanța traseului.

Poți utiliza gratuit calculatorul nostru pentru a calcula suma compensației pe care compania aeriană ți-o datorează. Introdu numărul zborului și data călătoriei în sistemul de verificare a compensațiilor și suma exactă va apărea imediat.

Regula este simplă. Pentru a fi despăgubit, trebuie să fi ajuns cu o întârziere de peste 3 ore la destinația finală.

Următorul tabel îți prezintă sumele pe care le poți aștepta în Euro (€) de la companiile aeriene conform Regulamentului UE 261/2004.

Întârziere la sosire Distanța traseului Compensație
până la 2 ore 59 min orice distanță nu se aplică
3 ore sau mai mult mai puțin sau egal cu 1500 km 250€
mai mult decât 1500 km în spațiul UE 400€
1500 km până la 3500 km 400€
între 3 și 4 ore 3500+ km 300 €*
mai mult de 4 ore 3500+ km 600€
* Ne-am ocupat de mii de cazuri de întârziere zboruri. Și am primit rambursări de până la 600€ pentru fiecare client. Datorită ratei de câștig de 99%, putem spune cu încredere că îți vei primi banii înapoi.

Pentru a calcula distanța traseului, poți utiliza instrumentul Great Circle Mapper. Este un instrument online pentru calculul distanței parcurse. Nu trebuie decât să introduci aeroportul de la plecare și de la sosire.

Am dreptul la o compensație pentru un zbor întârziat?

Conform legii UE (CE 261 din 2004), pentru a fi eligibil pentru compensație;

  1. Trebuie să fi sosit cu o întârziere de peste 3 ore la destinația finală.
  2. Zborul tău trebuie să fi pornit de pe un aeroportul UE sau să fi aterizat pe un aeroport în UE. Totodată, compania aeriană trebuie să aibă sediul într-o țară UE.
  3. Întârzierea nu trebuie să se fi datorat unor circumstanțe extraordinare sau situații care nu puteau fi controlate de companiile aeriene.
  4. Te-ai prezentat la check-in la timp (adică cu 45 de minute înainte de ora de plecare.)
UE acoperă 28 de țări, inclusiv Insulele Canare, Islanda și Insulele Azore. Ține minte că Insulele Canalului, Insula Man și Insulele Feroe nu sunt incluse.

Lasă-ne să îți oferim un exemplu simplu.

Călătorești de la Los Angeles la Londra cu British Airways sau de la München la New York cu American Airlines și aterizezi după o întârziere de peste 4 ore. În ambele cazuri, ai dreptul să ceri compensații întârziere zbor.

Ce reprezintă circumstanțele extraordinare? Am dreptul la compensație în cazul întârzierilor datorate unor circumstanțe extraordinare?

Există circumstanțe excepționale (extraordinare) în care nu poți cere o despăgubire.

Acestea sunt:

 Dezastre naturale precum cutremur, tsunami, vreme rea, fulgere și erupții vulcanice

Restricții privind controlul traficului aerian

Greve ale angajaților companiilor aeriene

Probleme la nivel politic

Probleme tehnice cauzate de păsări care produc daune motorului aeronavei

Tabelul de mai jos îți arată când un pasager poate sau nu să solicite despăgubiri în circumstanțe extraordinare:

Circumstanțe Grevă  Dezastre Naturale  Probleme tehnice
Circumstanțe care nu au putut fi evitate Grevele intră în categoria circumstanțelor extraordinare. Cutremur, tsunami, condiții meteo extreme, erupții vulcanice. Toate acestea sunt dezastre naturale și nu pot fi controlate. Dacă au loc la scară largă. De exemplu, aeroportul se închide datorită problemelor tehnice.
Circumstanțe normale în care companiile aeriene ar putea fi obligate să plătească despăgubiri Dacă oricare altă companie aeriană opera în timpul grevei. Dacă pista de decolare nu a fost eliberată. Dacă s-ar fi putut evita, de exemplu, prinzând păsările de pe pistă sau având piese de rezervă.

Important: Greva se consideră circumstanță extraordinară dacă toate zborurile din aceeași zi sunt anulate sau întârzie. În schimb, dacă alte zboruri se desfășoară normal, poți solicita despăgubiri.

Zborul meu a întârziat. Ce drepturi am?

Cazul 1: Zborul a avut întârziere deoarece a aterizat după ora planificată

i. Dacă zborul are o întârziere de peste 3 ore și distanța parcursă este de până la 1500 km, poți solicita până la 250 € despăgubire.

Să presupunem că zborul tău American Airlines (AA 6276) de la Londra (LHR) la Madrid (MAD) are o întârziere la aeroportul din Madrid pentru mai mult de 3 ore. În această situație, poți solicita până la 250 €.

ii. Dacă zborul are o întârziere de 3 sau mai multe ore și distanța călătoriei este între 1501 km și 3500 km, poți solicita până la 400 € ca despăgubire.

Să presupunem că zborul tău Air France (AF 1890) de la Paris (CDG) la Istanbul (IST) are o întârziere de peste 3 ore. În această situație, poți solicita până la 400 €.

iii. Dacă zborul are o întârziere de 4 sau mai multe ore și distanța călătoriei este mai mare de 3500 km, poți solicita până la 600 €.

De exemplu, zborul Air China CA 966 de la Frankfurt (FRA), Germania către Beijing, China (PEK) are o întârziere de peste 4 ore la Aeroportul din Beijing. Suma compensației ar fi de 600 €.

Următorul tabel oferă o imagine concisă:

Distanța Suma compensației
<= 1500 km 250 €
<=1500 până la 3500 km 400 €
<= 3500 km 600 €

Cazul 2: Zborul a avut întârziere deoarece a decolat după ora planificată

Să presupunem că ai călătorit cu avionul și ….

i. Zborul a întârziat mai mult de 2 ore și distanța totală a călătoriei a fost de maxim 1500 km SAU

ii. Zborul a întârziat mai mult de 3 ore și distanța totală a călătoriei a fost de 1501 – 3500 km SAU

iii. Zborul a întârziat mai mult de 4 ore și distanța totală a călătoriei a depășit 3500 km

În acest caz, companiile aeriene ar trebui să ofere alimente și băuturi răcoritoare gratuite în timp ce aștepți zborul. Acestea ar trebui, de asemenea, să îți ofere 2 apeluri telefonice gratuite, e-mailuri sau servicii fax.

iv. Dacă zborul a întârziat mai mult de 5 ore

În acest caz, companiile aeriene ar trebui să ramburseze costul biletului în următoarele șapte zile.

De asemenea, poți să soliciți rambursarea pentru zborurile de legătură și să ceri un bilet de avion către destinația inițială de unde ai plecat.

v. Dacă zborul a fost amânat pentru o zi și este necesar să rămâi acolo

În acest caz, companiile aeriene ar trebui să ofere cazare și transport între hotel și aeroport.

Zborul a întârziat la plecare mai mult de 5 ore

Conform cu Regulamentul CE 261/2004, dacă zborul tău a întârziat timp de 5 sau mai multe ore, poți solicita rambursarea.

Compensația monetară nu este singurul lucru pe care compania aeriană trebuie să îl ofere pasagerilor.

Mai jos, o listă de lucruri pe care oricare companie aeriană ar trebui să le ofere pasagerilor în caz de întârziere:

  1. Gustări și băuturi răcoritoare.
  2. Posibilitatea de a trimite e-mail și de a telefona.
  3. Dacă, pe durata întârzierii, pasagerii nu au o altă alegere decât să stea la hotel, compania aeriană ar trebui să ofere cazare la hotel și transport asigurat până la locul de cazare.
  4. În cazul în care se pierd zboruri de legătură, compania aeriană trebuie să ofere zbor gratuit sau o alternativă de transport către destinația inițială

Pentru zboruri de legătură pierdute:

Poți obține o rambursare a costului biletului pentru partea de călătorie neefectuată. Mai mult, poți cere un zbor de întoarcere către destinația inițială.

De asemenea, poți solicita o despăgubire dacă ai ajuns la destinația finală cu mai mult de 3 ore întârziere.

Uite cum stau lucrurile, companiile aeriene urăsc să plătească. Tu vei face o cerere, prilej în care compania aeriană, va folosi diverse scuze pentru a te bloca. Sunt șanse mari să aștepți săptămâni întregi înainte să primești un răspuns.

Dacă vrei să le trimiteți o notificare legală, va trebui să angajezi un avocat. Dar avocații nu sunt dornici să se ocupe de cazuri care valorează puțin. Iar acest lucru este în avantajul companiilor aeriene. Prin urmare, clientul se satură să încerce și renunță la reclamație

Deci, ce e de făcut?

Cum te putem ajuta să soliciți o compensație pentru un zbor întârziat?

Cu Claim Flights, este simplu ca bună ziua să soliciți o „compensație pentru un zbor cu întârziere.” Excelăm în domeniul obținerii de compensații întârziere zbor și compensații pentru zbor anulat. Nu trebuie decât să introduci numărul și data zborului în sistemul nostru gratuit de calculare a compensațiilor.

După introducerea informațiilor solicitate, menționează motivul problemei zborului tău și detaliile zborului tău. Calculatorul nostru va indica suma pe care o poți solicita. Alte documente care s-ar putea să fie necesare includ; biletul de avion, biletul de îmbarcare și detaliile de contact etc.

Procesul nu durează mai mult de 2 minute. Pentru a putea face o cerere în numele tău, vom avea nevoie de semnătura ta digitală pe formularul de cerere.

Procesul Claim Flights de reclamație în 3 pași

Pasul 1

Pasul 2

Pasul 3

Introdu detaliile cererii Noi ne ocupăm de cererea ta Primești banii
Completează cu nr. zborului și data călătoriei. Un expert va organiza totul. Cu ajutorul bazei noastre de date, se va face un studiu temeinic asupra cazului tău. Compensația care ți se cuvine (minus taxa percepută de noi) va fi transferată direct în contul tău bancar.
Va dura mai puțin de 2 minute să completezi cu detaliile și să finalizezi cererea printr-o semnătură digitală. Ne vom asigura că cererea ta aduce rezultatele scontate. Îți vom trimite factura în format PDF la cerere.

Beneficiile de care ai parte lucrând cu „Claim Flights”

  • Experții noștri care se ocupă de cererile de despăgubiri întârziere avion lucrează pe baza principiului „Nu câștigăm, nu suntem plătiți”. Nu percepem nicio taxă de la clienții noștri până când nu câștigăm cazul și nu obținem despăgubiri de la companiile aeriene.
  • Echipa noastră de profesioniști are o pregătire excepțională, o vastă experiență în a trimite cereri pentru despăgubire zbor întârziat companiilor aeriene și în a se ocupa de litigii în instanță, dacă este necesar.
  • Tu trebuie doar să ne furnizezi informațiile necesare și să ne permiți să ne ocupăm de cazul tău prin depunerea semnăturii digitale. Noi vom cere despăgubiri din partea companiei aeriene în numele tău.
  • Avem o rată de succes extraordinară. Percepem o taxă mult mai mică de la clienții noștri în comparație cu alte companii care activează în același domeniu. De asemenea, te vom informa cu privire la drepturile tale, astfel încât să poți face față unor situații similare în viitor.

Cum știi suma pe care o poți solicita pentru un zbor cu întârziere?

Pur și simplu introduci numărul de zbor și data programată în instrumentul nostru de verificare a compensațiilor. Suma se va afișa imediat, în decurs de 2 minute.

Regulamentul UE 261 îți dă de asemenea dreptul de a solicita compensații pentru pachetele de vacanță

Conform Regulamentului CE (Directiva 90/314 / CEE) privind compensațiile datorate zborurilor, pasagerul aerian beneficiază, de asemenea, de protecție în cazul pachetelor de vacanță și a pachetelor pentru călătorii.

Norma se aplică numai pachetelor achiziționate în state membre UE. Cu toate acestea beneficiezi de protecție și când călătoria este programată pentru o destinație în afara UE.

Pachetul tău ar trebui să aibă ruta de zbor, destinația, precum și mijlocul de transport menționate în mod clar pe acesta. Este extrem de important să avem aceste date.

Organizatorul călătoriei trebuie să menționeze ora și locația zborurilor de legătură și a escalelor în scris.

În cazul în care lipsesc unele dintre informațiile menționate mai sus, este exclusiv responsabilitatea organizatorului turului.

În cazul în care termenii și condițiile nu sunt îndeplinite în mod corespunzător, companiile aeriene pot modifica valoarea compensației.

Ce spun clienții despre noi

Trustpilot Reviews
Google Reviews
Facebook Reviews

Alege metoda prin care vrei să faci reclamația

Avocat

Q
Taxă de la €30 până la €520 + taxă în instanţă de la €30 până la £335
Q
Rişti să pierzi bani dacă pierzi cazul
Q
Îţi ia câteva ore
Q
Rezultat necunoscut

ClaimFlights

R
Nicio taxă, doar în cazul în care câştigăm
R
Baze de date şi dovezi legale
R
Îţi ia doar 2 minute
R
Experţi cu o rată ridicată de succes

Tu însuţi

Q
Majoritatea companiilor ignoră reclamațiile individuale
Q
Îţi ia ore întregi
Q
risc redus
Q
Cazul ar putea ajunge oricum la tribunal

Oferim suport în multe limbi - site-uri ClaimFlights internaţionale