Regulamentul UE 261: până la 600 € despăgubire pentru refuzarea îmbarcării

 Nu ți s-a permis să zbori? Conform Regulamentului European CE 261/2004, ai putea fi eligibil pentru o rambursare sau o compensație pentru refuz la îmbarcare de până la 600 €.

Despăgubire pentru refuzarea îmbarcării

În conformitate cu Regulamentul CE 261/2004, în cazul în care ți se refuză îmbarcarea sau nu ești primit la bordul aeronavei, s-ar putea să fi eligibil pentru o compensație pentru refuz la îmbarcare de până la 600 €.

De regulă, compania aeriană îți poate asigura un zbor alternativ, iar dacă acesta întârzie mai mult de 3 ore, poți avea dreptul la despăgubiri conform legislației UE.

Refuzul la îmbarcare este o situație în care nu îți este permis să zbori, deși ai o rezervare valabilă a zborului și te prezinți la timp pentru check-in. În alte cuvinte, în astfel de situații, pasagerul primește o „interdicție” de îmbarcare.

Persoanele care fac check-inul târziu au un risc crescut de a nu fi primite la bordul aeronavei ca urmare a acestui lucru. O metodă rapidă și ușoară de a te asigura că nu ți se va refuza îmbarcarea este să îți faci check-in din timp.

În cazul unei interdicţii la îmbarcare a pasagerilor compania aeriană trebuie să ofere un zbor alternativ sau o rambursare completă a costului biletului. Dacă ai ajuns la destinația finală cu o întârziere mai mare de 3 ore, ai dreptul la o compensație conform Regulamentului European CE261.

Când poți cere o compensație pentru refuzul îmbarcării conform legii UE?

Pentru a avea dreptul la o compensație conform cu Regulamentul Uniunii Europene CE 261:

  • Zborul tău ar trebui să aibă loc de pe un aeroport din UE
  • Ar trebui să aterizezi pe un aeroport din UE cu o companie aeriană înregistrată în UE
  • Ar trebui să ajungi la destinație cu o întârziere mai mare de 3 ore
  • Ar trebui să faci check-in la timp SAU să ajungi la porțile de îmbarcare la timp

Notă: UE înseamnă toate statele membre ale UE, inclusiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția.

Dacă ai avut peste 3 ore întârziere la destinația finală cu zborul alternativ de înlocuire, poți cere o despăgubire. Suma variază în funcție de durata întârzierii și de distanța parcursă.

Compensația totală pe care ți-o datorează companiile aeriene

DURATA ÎNTÂRZIERII DISTANȚA TRASEULUI COMPENSAȚIA PE CARE O POȚI PRIMI
Până la 2 ore 59 min Orice distanță Nu se aplică
3 ore+ Mai puțin de 1500 km 250€
Între 1500 km și 3500 km 400€
Mai mult de 1500 km în spațiul UE 400€
Între 3 și 4 ore Peste 3500 km cu un zbor de pe un aeroport UE către un aeroport Non-UE 300€
4 ore+ Peste 3500 km cu un zbor de pe un aeroport UE către un aeroport Non-UE 600€

În general, dacă ești eligibil, operatorul de transport aerian te poate plăti imediat în numerar sau sub formă de vouchere sau îți poate rezerva un alt zbor, în funcție de preferințe.

Dacă acceptați un voucher de călătorie, mile aeriene sau alte tipuri de compensații în schimbul locului tău, nu mai ești eligibil să soliciți o compensație în baza Regulamentului UE 261.

Există și alte situații, cum ar fi probleme de sănătate, documente de călătorie incomplete (pașaport și viză), circumstanțe extraordinare sau pericole de securitate. În astfel de cazuri reclamația ta împotriva companiei aeriene ar putea să nu fie validă.

Îmbarcare Refuzată Voluntar

  • Este procesul prin care oferi un loc pe un zbor suprarezervat în schimbul anumitor beneficii cum ar fi credite de calatorie, vouchere si camere de hotel. Aceste situații nu se consideră refuzuri involuntare de îmbarcare.
  • Deoarece aceasta este o modalitate ușoară de a intra în posesia unor vouchere valorând câteva sute de dolari, renunţând la locul în avion, compania aeriană poate solicita voluntari.
  • Nu vei fi eligibil pentru compensație nici dacă renunți în mod voluntar la locul tău.
  • Compania aeriană va începe probabil să ofere, stimulente pasagerilor care sunt dispuși să își ofere la schimb, în mod voluntar, locul din avion.
  • Dacă ești de acord să îți vinzi locul, se consideră că ai refuzat în mod voluntar îmbarcarea și ai putea beneficia de anumite avantaje.

În plus, există alte câteva stimulente utilizate de companiile aeriene, însă depinde exclusiv de tine ce alegi în funcție de nevoile tale. Poţi face alegerea în funcție de care variantă îți oferă cele mai multe beneficii.

Este inutil să menționăm că ar trebui să te asiguri întotdeauna că beneficiile care ți se oferă în cazul în care renunți voluntar la loc sunt mai valoroase decât compensația pe care ai fi primit-o conform Regulamentului CE 261/2004.

Îmbarcare Refuzată Involuntar

Se întâmplă ca pasageri aerieni care au un zbor rezervat confirmat, să nu fie lăsaţi să se îmbarce la bordul aeronavei. Acest lucru se poate întâmpla și în ciuda faptului că nu prezinți un risc de securitate, siguranță sau sănătate când ajungi la aeroport și ai sosit acolo cu:

  • Toate documentele de călătorie necesare
  • O rezervare confirmată a locului la bordul aeronavei
  • La timp pentru check-in și procedurile de securitate

Atunci când o companie aeriană refuză pasagerilor dreptul de a se îmbarca, aceasta ar putea oferi

  • Zbor pe o altă rută în funcție de nevoile tale; poate fi în aceeași zi sau într-o altă dată sau
  • Rambursarea costului biletului, care va fi creditată în termen de 7 zile lucrătoare.
  • Redirecționarea zborului cât mai curând posibil.

Dacă ai rămas blocat la aeroportul de plecare pentru mai mult de 2 ore pentru zborul de înlocuire, drepturile tale includ urmatoarele lucruri care trebuie să ți se ofere în mod gratuit:

  • Mâncare și băuturi răcoritoare
  • 2 apeluri telefonice
  • Acces la e-mail și fax
  • Cazare la hotel (în cazul în care este necesară o ședere peste noapte sau când șederea devine necesară)
  • Transport între aeroport și hotel

În cazul în care companiile aeriene nu oferă asistența menționată mai sus, vei fi forțat să te ocupi pe cont propriu de aceste aspecte. Este important să păstrezi toate chitanțele sau facturile, deoarece acestea pot fi rambursate mai târziu.

În cazul unei îmbarcări refuzate involuntar, este obligatoriu ca liniile aeriene să te despăgubească. Fie trebuie să îți ramburseze biletul sau să îți ofere un zbor de înlocuire.

Aspecte cheie pe care le poți revendica

  • În cazul unui refuz la îmbarcare, companiile aeriene acordă în general prioritate persoanelor cu mobilitate redusă și celor care le însoțesc.
  • În cazul în care compania aeriană refuză să te lase să urci la bordul avionului sau nu îți poate oferi un motiv întemeiat pentru care îți refuză îmbarcarea, poți cere o despăgubire.
  • Zbor pe o altă rută către destinația finală
  • Dacă nu ești mulțumit de zborul alternativ oferit, ai dreptul de a anula zborul și de a primi o rambursare completă a costului biletului.
  • Dacă ai plătit cu numerar, compania aeriană trebuie să îți ramburseze banii imediat sau dacă ai plătit cu cardul de credit, banii trebuie rambursați în termen de 7 zile.
  • Dacă nu există niciun alt zbor la primul punct de plecare, compania aeriană trebuie să îți plătească transportul alternativ, cum ar fi autobuz, tren sau alt mijloc, precum și costul total pentru a ajunge la acest mijloc de transport.
  • În conformitate cu regulamentul UE privind refuzul la îmbarcare, pasagerii pot primi atât compensații, cât și asistență în cazul zborurilor suprarezervate.

Cum să soliciți o despăgubire în cazul unui refuz la îmbarcare

  • Poți utiliza calculatorul nostru gratuit de calcul al compensațiilor pentru a determina valoarea compensației pe care companiile aeriene ți-o datorează. Trebuie doar să completezi cu detaliile cerute.
  • Claim Flights oferă servicii excelente și poate fi întotdeauna de ajutor în cazul unui refuz la îmbarcare, zbor anulat sau zbor cu întârziere.
  • Este important să menționăm că trebuie să introduci cu atenție detaliile zborului, deoarece zborul de întoarcere nu poate fi identificat ca un zbor problematic în baza noastră de date.
  • Trimite-ne detaliile cererii tale și stai liniștit.
  • Echipa noastră de profesioniști se va ocupa de cazul tău și te va ține la curent.
  • Vei primi banii direct în bancă.
  • De asemenea, poți utiliza gratuit modelul nostru de cerere.

Alege metoda prin care vrei să faci reclamația

Avocat

Q
Taxă de la €30 până la €520 + taxă în instanţă de la €30 până la £335
Q
Rişti să pierzi bani dacă pierzi cazul
Q
Îţi ia câteva ore
Q
Rezultat necunoscut

ClaimFlights

R
Nicio taxă, doar în cazul în care câştigăm
R
Baze de date şi dovezi legale
R
Îţi ia doar 2 minute
R
Experţi cu o rată ridicată de succes

Tu însuţi

Q
Majoritatea companiilor ignoră reclamațiile individuale
Q
Îţi ia ore întregi
Q
risc redus
Q
Cazul ar putea ajunge oricum la tribunal