ClaimFlights vs AirAdvisor: Comision, servicii și recenzii comparate

Zborul tău a fost întârziat, anulat sau suprarezervat? Conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004, pasagerii aerieni au dreptul să solicite o compensație de până la 600 €.

Companiile specializate în compensații pentru zboruri, precum AirAdvisor și ClaimFlights, simplifică procesul prin gestionarea documentelor necesare și comunicarea directă cu companiile aeriene.

Află dacă ești eligibil și depune cererea de compensație.

Acest articol compară AirAdvisor și ClaimFlights, două companii care ajută pasagerii aerieni să solicite compensații pentru zboruri întârziate sau anulate. Ambele servicii funcționează pe baza modelului „fără câștig, fără taxă”, ceea ce înseamnă că percep un comision doar după obținerea compensației pentru pasager.

AirAdvisor este un concurent direct al ClaimFlights. Acest articol analizează procesul de revendicare, comisionul perceput și recenziile clienților pentru a ajuta călătorii să ia o decizie informată.

Declinarea răspunderii: Acest conținut are scop exclusiv informativ. Informațiile prezentate se bazează pe date disponibile public până la data de 15 mai 2025. Această comparație nu reprezintă o recomandare sau susținere a niciuneia dintre companii. Încurajăm cititorii să își facă propria cercetare și să aleagă serviciul care corespunde cel mai bine nevoilor lor specifice.

AirAdvisor

AirAdvisor este o companie de gestionare a cererilor de compensație pentru zboruri, care asistă pasagerii în procesul de solicitare a despăgubirilor în caz de întârzieri, anulări sau refuz la îmbarcare, conform legislației UE privind drepturile pasagerilor aerieni.

Conform datelor publice disponibile pe NorthData, compania a fost înregistrată în Polonia la data de 13.04.2017.Potrivit informațiilor din NorthData, aceasta deține o acreditare oficială care îi permite să funcționeze ca agenție de colectare și birou de credit în Polonia.

Conform registrului de mărci al EUIPO, compania și-a înregistrat marca ca marcă figurativă (logo) la data de 13.09.2018.De asemenea, potrivit EUIPO, compania este înregistrată pentru a oferi servicii de colectare a creanțelor și servicii de consultanță juridică.

În timpul acestei cercetări, nu am reușit să identificăm o pagină de tip Impressum pe site-ul AirAdvisor, iar pagina „Contactați-ne” oferă, de asemenea, informații de contact limitate.

Site-ul este disponibil în 21 de limbi. În plus, am analizat pagina principală în limba română din perspectiva unui utilizator și am constatat că este optimizată pentru dispozitive mobile, are fonturi ușor de citit și nu prezintă suprapuneri de conținut.

Procesul de revendicare cu AirAdvisor

Această companie oferă un formular online care ajută utilizatorii să afle dacă zborul lor este eligibil pentru compensație și le furnizează o estimare a sumei pe care ar putea să o primească.

Cum funcționează procesul de revendicare?

Prezentare pas cu pas a procesului de revendicare:

  1. Pentru a începe procesul, introdu numele aeroportului de plecare și al aeroportului de destinație, apoi selectează dacă zborul a fost direct sau cu escală.
  2. Introdu data programată a plecării, apoi selectează ora zborului din opțiunile disponibile (poți chiar să sari peste acest pas și să nu introduci ora plecării).
  3. Alege tipul de perturbare a zborului pe care ai întâmpinat-o, selectând una dintre opțiunile disponibile: întârziere, anulare sau refuz la îmbarcare.
  4. Selectează durata întârzierii din opțiunile disponibile: „Mai puțin de 3 ore”, „3 ore sau mai mult”, „Nu a ajuns niciodată”.
  5. Apoi, selectează motivul perturbării din opțiunile disponibile, cum ar fi: „Nespecificat”, „Condiții meteo”, „Probleme la aeroport”, „Influența altor zboruri”, „Defecțiuni tehnice”, „Grevă”.
  6. Confirmă detaliile aeroporturilor de plecare și destinație, apoi introdu numele companiei aeriene, data plecării și numărul zborului.
  7. Pentru a finaliza înregistrarea, introdu detaliile precum „Prenume, Nume, Email”, apoi apasă butonul „Verifică compensația mea” pentru a vedea suma estimată a compensației.
  8. Vizualizați suma despăgubirii, apoi continuați procesul de trimitere a cererii introducând „numărul de referință al rezervării”. Adresa de e-mail furnizată anterior va fi afișată pentru confirmare. Faceți clic pe „Continuare” pentru a confirma și a continua.
  9. Adaugă detaliile pentru orice pasageri suplimentari (dacă există) sau selectează „Nu” și continuă la pasul următor, unde vei introduce adresa de domiciliu și numărul de contact.
  10. Desenează semnătura ta digitală și încarcă documentele necesare, inclusiv cartea de îmbarcare sau biletul electronic și un act de identitate sau pașaport valabil, pentru a finaliza delegarea cererii de compensație.
  11. Indică dacă ai avut costuri suplimentare din cauza perturbării zborului, selectând „Da” sau „Nu”, apoi apasă pe „Continuă” pentru a merge mai departe.
  12. Specifică dacă ai contactat deja compania aeriană, selectând „Da” sau „Nu”. Dacă alegi „Da”, poți, opțional, să descrii răspunsul companiei aeriene, apoi apasă pe „Continuă” pentru a finaliza procesul.

După ce ai completat toate detaliile, de la informațiile despre zbor până la datele tale personale de contact și ai încărcat documentele necesare, cererea ta este trimisă.

Durata estimată pentru completarea formularului

Întregul proces include între 12 și 15 pași și a durat aproximativ 8-10 minute pentru persoana care a efectuat testul.

Delegarea și procesarea cererii de compensație

Creanța este atribuită oficial prin semnătură electronică, iar utilizatorii pot citi termenii și condițiile. Compania preia solicitarea și informează compania aeriană că dreptul asupra acesteia îi aparține, așadar orice plată trebuie efectuată direct către aceștia.

Dacă utilizatorul furnizează date bancare incorecte sau nu ridică suma de la sediul companiei, AirAdvisor va încerca să-l contacteze folosind informațiile disponibile. În cazul în care utilizatorul nu răspunde în termen de 180 de zile de la prima notificare, suma va deveni în mod legal proprietatea AirAdvisor.

Documentația necesară:

  • Cartea de îmbarcare sau biletul electronic
  • Act de identitate valabil sau pașaport

Comisioane AirAdvisor: Cât percep pentru cererile de compensație?

AirAdvisor are o structură de comision în două etape. Există o „Taxă de servicii”, un fel de tarif de bază care trebuie plătit pentru toate compensațiile, și o „Taxă de judecată”, care trebuie achitată doar dacă cazul ajunge să fie prezentat în instanță. În multe cazuri, nu este necesară nicio acțiune în instanță și nu se plătește taxa de judecată, însă clienții nu pot ști dinainte dacă cazul lor specific va ajunge sau nu în instanță.

Taxe de servicii: Percepe un comision de 30% (inclusiv TVA) din suma totală a compensației primite pentru furnizarea serviciului.

Taxe pentru proceduri judiciare: Percepe o taxă totală de serviciu de 50% (inclusiv TVA) dacă sunt necesare proceduri în instanță.

Iată o prezentare generală a comisionului perceput de ei și a sumelor estimate de plată, presupunând că este necesară acțiunea în instanță:

Distanța zborului Compensația conform Regulamentului UE 261 Comisioanele AirAdvisor

(50% în cazul în care este necesară acțiunea în instanță)

Suma plătită de AirAdvisor
Până la 1500 km 250 € 125 € 125 €
1500 – 3500 km 400 € 200 200 €
Peste 3500 km 600 € 300 € 300 €

Transparența plăților și metoda de plată:

Transparența plății: AirAdvisor nu menționează detalii privind suma plătită sau structura comisioanelor direct în procesul formularului de revendicare. Deși informațiile despre taxe și plăți sunt disponibile pe site-ul lor, în special în secțiunea cu lista de prețuri, utilizatorii trebuie să navigheze separat către acele pagini pentru a le consulta.

Metoda de plată: AirAdvisor efectuează plățile prin transfer bancar către contul bancar furnizat de utilizator.

Recenzii și Evaluări AirAdvisor

AirAdvisor are o singură recenzie cu o evaluare de 1 stea (la data de 19 mai 2025) pe Google.

Airadvisor
La data de 19 mai 2025, AirAdvisor are doar o singură recenzie publică disponibilă pe Google. Având în vedere numărul limitat de opinii din partea utilizatorilor, este important de menționat că experiențele individuale pot varia în funcție de circumstanțele specifice ale serviciului oferit.
Recenzie 1: Utilizatorul Letmeregthis Iwantin a așteptat 1,5 ani pentru a primi compensația, însă aceasta nu i-a fost plătită. Asistența pentru clienți a fost, potrivit relatării sale, neajutoare și nu a oferit răspunsuri, motiv pentru care nu este mulțumit de serviciul oferit.
Letmeregthis Iwantin

Canale de asistență pentru clienți la AirAdvisor

Suport telefonic și prin e-mail: Pe site-ul AirAdvisor nu este disponibil un număr de telefon pentru linie directă. În schimb, utilizatorii pot comunica prin chat accesând iconița WhatsApp de pe site. De asemenea, adresa de e-mail este disponibilă pentru contact.

Portal de autentificare: Compania oferă un panou dedicat pentru monitorizarea stadiului cererii tale. Prin simpla introducere a adresei de e-mail, contul este creat automat în portalul de autentificare.

Actualizări privind stadiul cererii: Aceștia oferă actualizări privind stadiul cererii prin WhatsApp, dacă bifați această opțiune în timpul procesului de revendicare, precum și prin e-mail.

Alte servicii oferite de AirAdvisor

Opțiunea de plată instantanee:

AirAdvisor nu oferă opțiunea de plată instantanee; cercetarea noastră nu a găsit informații pe site-ul lor referitoare la acordarea unor plăți anticipate sau compensații imediate înainte de a primi fondurile de la companie aeriană.

Revendicarea cheltuielilor suplimentare

Pasagerii pot depune cereri pentru cheltuieli suplimentare, cum ar fi costurile pentru taxi, transport alternativ, cazare la hotel, mese și băuturi. Pentru a solicita aceste cheltuieli, sunt necesare chitanțe justificative.

Alte servicii

De asemenea, oferă suport pentru cereri legate de întârzierea sau pierderea bagajelor și rambursări de bilete.

Contact AirAdvisor

Am acoperit toate informațiile despre AirAdvisor. Următorul pas este să analizăm ClaimFlights pentru a înțelege procesul lor de revendicare, structura tarifară și suportul pentru clienți.

ClaimFlights

ClaimFlights este o companie care ajută pasagerii aerieni să solicite compensații pentru întârzieri, anulări sau refuzul îmbarcării, în conformitate cu Regulamentul UE 261/2004.

Conform datelor publice disponibile pe Northdata, ClaimFlights a fost înregistrată sub denumirea Claim Flights GmbH în Konstanz, Germania, la data de 10 martie 2015.

Cu o acreditare oficială, compania oferă servicii de colectare a creanțelor legate de susținerea și executarea cererilor de compensație conform Regulamentului UE privind drepturile pasagerilor aerieni (nr. 261/2004).

Conform registrului de mărci înregistrate al EUIPO, ClaimFlights și-a înregistrat marca pe 30 noiembrie 2015, având sediul declarat în Bonn, Germania.

The ClaimFlights website can be accessed in 11 languages: English, International (Non-EU), German, Polish, Russian, Austrian German, French, Bulgarian, Romanian, Italian, and Spanish.

Am analizat versiunea în limba română a site-ului ca utilizatori și am constatat că este prietenoasă cu dispozitivele mobile, cu fonturi ușor de citit și fără suprapuneri de conținut.

Procesul de revendicare ClaimFlights

ClaimFlights oferă un formular online care ajută utilizatorii să verifice dacă zborul lor este eligibil pentru compensație și afișează suma finală pe care ar putea să o primească.

Cum funcționează procesul de revendicare?

Iată o prezentare pas cu pas a procesului de revendicare:

  1. Începeți prin a introduce numărul zborului și data zborului sau, dacă nu aveți la îndemână detaliile zborului, introduceți aeroportul de plecare și cel de sosire pentru a selecta zborul din listă.
  2. Verificați informațiile despre zborul dumneavoastră și adăugați eventualele zboruri de legătură, dacă este cazul. Apoi, selectați tipul de perturbare experimentată din opțiunile oferite: a aterizat la timp, zbor întârziat, zbor anulat, îmbarcare refuzată, zbor redirecționat sau revenit la aeroportul de plecare.
  3. Sistemul va afișa durata estimativă a întârzierii. Confirmați ora și continuați.
  4. Selectați motivul perturbării din următoarele opțiuni: check-in și siguranță, probleme tehnice, Termeni și condiții, grevă sau alt motiv. Este disponibil și un câmp de text dacă doriți să oferiți detalii suplimentare.
  5. Suma estimativă a compensației va fi afișată, împreună cu un link unde puteți consulta în detaliu taxa de serviciu și structura plății.
  6. Pentru a continua, introduceți datele dumneavoastră de contact, inclusiv numele complet, adresa și numărul de telefon. Există, de asemenea, opțiunea de a adăuga pasageri suplimentari.
  7. Introduceți numărul de referință al rezervării și încărcați documentele justificative necesare (confirmarea rezervării, biletul electronic etc.). Citiți și acceptați Termenii și Condițiile bifând căsuța corespunzătoare.
  8. Atribuiți revendicarea online prin desenarea unei semnături electronice.

După completarea tuturor detaliilor, de la informațiile despre zbor la datele de contact personale, și încărcarea documentelor, cererea este trimisă.

Durata estimată pentru completarea formularului

Depunerea unei cereri prin ClaimFlights durează, în general, între 3 și 5 minute, acoperind între 8 și 10 pași, de la selectarea zborului până la trimiterea finală. Durata poate varia de la o persoană la alta, în funcție de cât de pregătite sunt informațiile necesare.

Delegarea și procesarea cererii de compensație

Revendicarea este atribuită prin trimiterea unei semnături electronice, permițând ClaimFlights să gestioneze procesul de compensație în numele pasagerului. Dacă compania aeriană trimite compensația direct către client, ClaimFlights va emite o factură pentru taxa de serviciu, conform acordului stabilit în timpul procesului de revendicare.

Documente necesare

  • Confirmarea rezervării
  • Biletul electronic (E-Ticket)

Comisioanele ClaimFlights: Cât percep pentru gestionarea cererilor?

Comisionul de serviciu perceput de ClaimFlights este de 21% (plus 19% TVA) din suma despăgubirii. Nu se percep comisioane suplimentare, chiar dacă este necesară inițierea unei proceduri judiciare pentru obținerea despăgubirii.

Iată un rezumat al comisioanelor percepute de ClaimFlights și al sumei nete a despăgubirii pe care ați putea-o primi după deducerea comisioanelor totale:

Distanța zborului Compensația conform Regulamentului UE 261 Comisioanele ClaimFlights
(22,5 % + 19 % MwSt.)
Plata finală prin ClaimFlights
Până la 1500 km 250 € 62.475 € 187.525 €
1500 – 3500 km 400 € 99.96 € 300.04 €
Peste 3500 km 600 € 149.94 € 450 .06 €

Transparența plății și metoda de plată

  • Transparența plății: Toate comisioanele sunt clar afișate pe site-ul lor și în timpul procesului de depunere a cererii.
  • Metoda de plată: Clienții din Uniunea Europeană primesc despăgubirea pentru zbor prin transfer bancar SEPA.

Recenzii și evaluări ale clienților ClaimFlights

La data de 18 aprilie 2025, ClaimFlights are un rating de 4,8 stele pe Google, bazat pe 194 de recenzii ale clienților.

ClaimFlights
Feedback-ul public reflectă o varietate de experiențe ale clienților, incluzând atât opinii pozitive, cât și critice. Pentru a ilustra acest lucru, am selectat două recenzii pozitive și una negativă ca exemple reprezentative. Este important de menționat că experiențele individuale pot varia.

Iată ce spun clienții despre experiența lor cu ClaimFlights:

1. Serviciu excelent: Paul Sraga apreciază suportul prompt și profesionist, în special pe doamna Fanslau, pentru comunicarea clară și rezultatul favorabil obținut.
Paul Sraga
2. Proces fără probleme: Olivier a considerat că procesul de depunere a cererii a fost simplu, cu o comunicare politicosă și actualizări la timp — recomandă cu încredere serviciul.
Olivier
3. Încercați alternative: Murali Anantharajah a întâmpinat o întârziere de 23 de ore a zborului, însă nu a primit despăgubire după 3 luni; recomandă altora să încerce servicii alternative.
Murali Anantharajah

Canalele de suport pentru clienți la ClaimFlights

Suport telefonic și prin e-mail: Pagina oficială „Contactați-ne” oferă atât un număr general de telefon, cât și un contact pentru un expert juridic, facilitând obținerea de asistență directă pentru solicitările utilizatorilor.

Portal de autentificare: Utilizatorilor le este pus la dispoziție un tablou de bord care le permite să monitorizeze în timp real progresul cererii lor.

Actualizări privind statusul cererii: ClaimFlights trimite actualizări regulate prin e-mail referitoare la statusul cererii. Aceste e-mailuri includ și un link către un chat WhatsApp, oferind utilizatorilor posibilitatea de a opta pentru primirea actualizărilor și prin WhatsApp, dacă preferă această opțiune.

Oferte suplimentare ClaimFlights

Opțiune de plată instantanee

Dacă ați câștigat deja o cerere de despăgubire pentru un zbor anterior, vi se poate oferi opțiunea de a primi plata imediată contra unei taxe de 20 €, suplimentară față de comisionul de serviciu. Compensația imediată ar trebui să fie plătită în termen de 24 de ore.

Cerere pentru cheltuieli suplimentare

Formularul de solicitare include un câmp dedicat pentru a revendica rambursarea cheltuielilor suplimentare, cum ar fi mesele plătite personal, costurile pentru cazare la hotel sau costurile pentru rezervarea unui zbor alternativ (dacă nu au fost acoperite de compania aeriană).

Alte servicii oferite

Nu sunt oferite servicii suplimentare legate de cererile pentru bagaje, rambursarea biletelor sau protecția pachetelor de călătorie.

Contact ClaimFlights

AirAdvisor vs ClaimFlights: Ce serviciu de revendicare să alegeți?

ClaimFlights și AirAdvisor, ambele companii de despăgubiri pentru zboruri, sprijină pasagerii în obținerea compensațiilor pentru întârzieri și anulări de zbor, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004. Totuși, suma finală primită de pasageri poate varia în funcție de comisioanele de serviciu, taxele judiciare și TVA.

Tabelul de mai jos reprezintă comparația estimativă a plăților finale, presupunând că este necesară acțiunea în instanță:

Distanța zborului Compensația conform Regulamentului UE 261 Plată prin AirAdvisor* Plată prin ClaimFlights
Până la 1500 km 250 € 125 € 187.525 €
1500- 3500 km 400 € 200 € 300.04 €
Peste 3500 km 600 € 300 € 450.06 €
*Estimările se bazează pe structurile de comisioane disponibile public și pe cercetările efectuate în aprilie 2025.
Exemplu: Dacă ați suferit o întârziere de zbor împreună cu familia dumneavoastră formată din 5 persoane, fiecare ar putea primi până la 600 € despăgubire conform legislației UE. Ținând cont de comisioanele companiilor de despăgubiri, ați putea primi doar 1.500 € prin AirAdvisor, dar 2.250,3 € prin ClaimFlights (presupunând intervenția juridică).

Atât AirAdvisor, cât și ClaimFlights ghidează utilizatorii printr-un proces pas cu pas pentru depunerea cererii, deși numărul de pași și detaliile pot varia ușor. Deși serviciile lor sunt similare, plata finală poate diferi în funcție de factori precum comisioanele de serviciu și costurile juridice. În final, cea mai bună alegere depinde de nevoile și așteptările dumneavoastră.

Ce spun clienții despre noi

Alege metoda prin care vrei să faci reclamația

Avocat

M

Taxă de la €30 până la €520 + taxă în instanţă de la €30 până la £335

M

Rişti să pierzi bani dacă pierzi cazul

M

Îţi ia câteva ore

M

Rezultat necunoscut

ClaimFlights

N

Nicio taxă, doar în cazul în care câştigăm

N

Baze de date şi dovezi legale

N

Îţi ia doar 2 minute

N

Experţi cu o rată ridicată de succes

Tu însuţi

M

Majoritatea companiilor ignoră reclamațiile individuale

M

Îţi ia ore întregi

M

risc redus

M

Cazul ar putea ajunge oricum la tribunal

Oferim suport în multe limbi - site-uri ClaimFlights internaţionale