Este legal overbooking-ul în Europa?

Dacă v-ați confruntat vreodată cu situația de a fi reprogramat de pe un zbor din cauza overbooking-ului, există șanse să vă fi simțit frustrat și neputincios. Poate chiar puțin înșelat.

Cunoașterea drepturilor dumneavoastră și a ceea ce puteți face în astfel de situații reprezintă primul pas pentru a vă simți mai încrezător ca călător aerian.

Ați fost vreodată refuzat la îmbarcare din cauza overbooking-ului? Este overbooking-ul zborurilor legal în Europa? Acest articol vă va ajuta să răspundeți la toate întrebările dumneavoastră despre overbooking-ul zborurilor.

Vom explora legea UE referitoare la overbooking-ul companiilor aeriene, vom discuta despre lucrurile pe care companiile aeriene au voie sau nu au voie să le facă atunci când se confruntă cu un zbor suprarezervat și vom explora cum vă poate ajuta ClaimFlights să primiți o compensație corectă după ce ați rămas blocat la aeroport din cauza unui zbor suprarezervat.

Ce este overbooking-ul și cum afectează pasagerii?

Este posibil să fi văzut știri despre zborurile suprarezervate și persoanele refuzate la îmbarcare.

Ce înseamnă asta?

Overbooking-ul are loc atunci când o companie aeriană vinde mai multe bilete pentru un zbor decât sunt locuri disponibile în avion.

Astfel, dacă unii pasageri nu se prezintă, compania aeriană poate totuși să ocupe toate locurile și zborul poate să se desfășoare conform programului.

Dar ce se întâmplă atunci când toți cei care au rezervat se prezintă la îmbarcare?

Ei bine, pentru a acomoda toți pasagerii, companiile aeriene vor refuza îmbarcarea celor cu tarife mai mici sau rezervări efectuate cu mult timp înainte, deoarece aceștia sunt de obicei cei mai puțin susceptibili să fi plătit tarife nerambursabile.

Cu toate acestea, acest lucru ar putea însemna o mare neplăcere pentru dumneavoastră: ați ajuns la aeroport și v-ați înregistrat la timp, doar să vi se spună că nu aveți voie să urcați în avion!

În plus, Regulamentul UE EC 261/2004 stipulează că pasagerii refuzați la îmbarcare din cauza overbooking-ului au dreptul la compensație din partea companiilor aeriene în anumite circumstanțe.

Pot companiile aeriene să facă overbooking la zborurile din Europa?

Dacă ați fost reprogramat de pe un zbor din cauza overbooking-ului și vă întrebați dacă overbooking-ul este legal în Europa, avem răspunsurile.

Conform legii UE, companiile aeriene pot face overbooking la zboruri, cu condiția să fie îndeplinite anumite condiții.

Prima condiție este că compania aeriană trebuie să vă informeze la momentul rezervării (sau în confirmarea rezervării) că locul dumneavoastră este supus overbooking-ului. În plus, companiile aeriene trebuie să aibă o politică clară de compensații pentru modul în care vor gestiona overbooking-ul și trebuie să explice circumstanțele în care puteți solicita compensații dacă zborul dumneavoastră este suprarezervat.

Dacă zborul dumneavoastră este suprarezervat, companiile aeriene trebuie să ofere zboruri alternative sau să asigure cazare și mese până când devine disponibil un zbor alternativ.

Dacă zborul dumneavoastră a fost intern sau în interiorul Europei, companiile aeriene trebuie să ofere și compensații în plus față de orice alte costuri suportate din cauza rerutării. Merită menționat că această compensație nu poate depăși 600 de euro per persoană.

Deci, acum știți – este într-adevăr legal pentru companiile aeriene să facă overbooking la zboruri în Europa, dar trebuie să fie îndeplinite anumite condiții pentru ca ele să poată face acest lucru în mod legal.

Regulamentul UE EC 261: Ce trebuie să știți

Știați că în Europa există legi care protejează pasagerii atunci când li se refuză îmbarcarea din cauza overbooking-ului? Este adevărat; Regulamentul UE EC 261 oferă călătorilor drepturi specifice și le permite să solicite compensație pentru neplăcerile cauzate de overbooking.

La cine se aplică legea UE?

Regulamentul UE EC 261 se aplică atunci când zborul dumneavoastră pleacă dintr-un stat membru al UE sau când zburați cu o companie aeriană cu sediul în UE către un aeroport din UE. Prin urmare, dacă vi s-a refuzat îmbarcarea din cauza overbooking-ului, iar zborul sau compania aeriană îndeplinește ambele criterii, puteți solicita compensație.

Cât pot solicita pasagerii?

Suma de compensație la care aveți dreptul depinde de distanța zborului dumneavoastră. Conform legii UE, pasagerii pot primi compensații cuprinse între 250 și 600 de euro.

Acest lucru este valabil și pentru întârziate și anulate zborurile – deci dacă zborul dumneavoastră a fost întârziat mai mult de trei ore sau a fost anulat complet, este posibil să aveți dreptul la despăgubiri financiare.

Când și Cum să Solicitați Despăgubiri pentru un Zbor Suprarezervat?

Conform Regulamentului UE 261/2004, dacă un pasager este refuzat la îmbarcare din cauza unui zbor suprarezervat, compania aeriană trebuie să le ofere o alegere:

  • Rambursarea biletului
  • Rerutarea către destinația finală sau către o altă oră a zilei cu un alt zbor al aceleiași companii aeriene sau a unei companii partenere
  • Compensație în numerar de până la 600 de euro
  • Asistență, cum ar fi mese și băuturi

Pentru a vă asigura că drepturile dumneavoastră sunt protejate și pentru a obține compensații pentru un zbor suprarezervat, solicitați întotdeauna o declarație scrisă de la compania aeriană care atestă refuzul la îmbarcare. Acest document trebuie să includă:

  • Motivul refuzului la îmbarcare
  • Informații despre zbor (destinația programată și ora de sosire)
  • Suma compensației la care aveți dreptul (dacă este cazul)
  • Detalii privind rambursarea (dacă este cazul)

Cu această declarație scrisă de la compania aeriană, puteți să vă revendicați drepturile și să căutați ajutor de la un profesionist, dacă este necesar.

Drepturile dumneavoastră ca pasager atunci când vi se refuză îmbarcarea

Pariez că nu știați că există regulamente legale care vă protejează atunci când vi se refuză îmbarcarea din cauza overbooking-ului.

În Europa, suprarezervarea zborurilor este strict reglementată – pentru că afectează pasagerii de pe aeronave.

Conform legii UE, dacă un zbor este suprarezervat și vi se refuză îmbarcarea, aveți dreptul la compensație. Dar cât puteți primi?

Suma compensației

Regulamentul UE (CE) nr. 261/2004 stabilește mai multe criterii pentru a determina cât puteți primi ca compensație:

  1. Zborurile pe distanțe scurte de până la 1.500 km se califică pentru o compensație de 250 de euro.
  2. Zborurile pe distanțe medii de peste 1.500 km, dar mai puțin de 3.500 km și în interiorul UE se califică pentru o compensație de 400 de euro.
  3. Zborurile pe distanțe lungi de peste 3.500 km care traversează granițele UE pot fi eligibile pentru o sumă de până la 600 de euro în compensație.

Alte drepturi disponibile pentru pasageri

Dacă vă confruntați vreodată cu o situație de zbor suprarezervat în Europa, pe lângă solicitarea de compensație pentru neplăcerile cauzate, iată și alte drepturi care ar putea fi aplicabile:

  1. Rambursarea sau rerutarea zborurilor în funcție de circumstanțe și disponibilitate;
  2. Primirea de mese și băuturi în cazul întârzierilor la zborurile alternative; și
  3. Cazare la hotel în cazul în care o ședere peste noapte este necesară din cauza zborului de înlocuire.

Solicitarea de compensație pentru un zbor suprarezervat

Dacă zborul dumneavoastră a fost suprarezervat și doriți să solicitați compensație, iată ghidul de urmat pentru a solicita compensație pentru un zbor suprarezervat.

Cum funcționează

Iată cum puteți începe:

  1. Accesați site-ul ClaimFlights și furnizați detaliile zborului
  2. Dacă nu vă amintiți detaliile zborului, furnizați doar aeroportul de plecare și cel de sosire pentru a găsi zborul dumneavoastră folosind instrumentul lor de verificare a compensațiilor
  3. Furnizați informații detaliate despre motivul pentru care vi s-a refuzat îmbarcarea și dacă overbooking-ul a fost cauza.
  4. Obțineți până la 600 de euro (minus taxa lor de prelucrare) pe pasager
  5. Și beneficiați de o politică de compensații fără victorie, fără plată cu taxe ascunse – cu excepția cazului în care reușesc să soluționeze cu succes cazul dumneavoastră cu compania aeriană.

ClaimFlights, care respectă legea UE, vă poate ajuta să vă asigurați dacă puteți primi compensație pentru refuzul la îmbarcare din cauza overbooking-ului.

Concluzie

Când vine vorba de overbooking, este important să vă cunoașteți drepturile ca pasager. Uniunea Europeană a luat măsuri pentru a proteja drepturile pasagerilor, ceea ce înseamnă că dacă zborul dumneavoastră a fost suprarezervat, puteți avea dreptul la compensație financiară în anumite condiții. Ca pasager, puteți profita de această lege pentru a solicita compensația pe care o meritați.

ClaimFlights lucrează pentru a face procesul de solicitare a compensației mai ușor și fără stres. Deci, fie că zburați în Europa sau în altă parte a lumii, cunoașteți-vă drepturile și apelați la ClaimFlights pentru toate solicitările dumneavoastră de compensare legate de zboruri.

Oferim suport în multe limbi - site-uri ClaimFlights internaţionale