Anulări de zbor Coronavirus

mart. 27, 2020

Veröffentlichung am 1 aprilie 2020 um 18:05

COVID-19: Orientările Comisiei Europene privind drepturile pasagerilor UE

În urma eforturile de atenuare a impactului economic al pandemiei COVID-19, Comisia Europeană a publicat o serie de reguli pentru a se asigura că drepturile pasagerilor UE sunt aplicate într-o manieră coerentă în întreaga UE.

Uniunea Europeană (UE) este singura zonă din lume în care cetățenii sunt protejați printr-o serie completă de drepturi ale pasagerilor, indiferent dacă aceștia călătoresc cu avionul, trenul, autobuzul, autocarul sau nava.

Dar aceste orientări reamintesc faptul că reglementările UE privind drepturile de călătorie nu se referă la situațiile în care pasagerii nu pot călători sau doresc să anuleze o călătorie din proprie inițiativă.

Dacă un pasager este rambursat sau nu în astfel de cazuri, depinde de tipul de bilet (rambursabil, posibilitatea de a schimba rezervarea), așa cum este specificat în termenii și condițiile transportatorului.

Mai jos puteți găsi un rezumat al unor probleme de bază despre drepturile pasagerilor aerieni, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004, așa cum au fost abordate în recentele orientări:

Dreptul la rambursare sau redirecționare

În cazul anulării zborului de către companiile aeriene (indiferent care este cauza), compania aeriană trebuie să vă ofere posibilitatea de a alege între:

a. rambursare (restituire) sau

Dacă ați rezervat separat zborul de plecare și zborul de întoarcere, iar zborul de plecare este anulat, trebuie să aveți dreptul să fiți rambursați pentru zborul anulat, adică zborul de plecare în acest caz.

Cu toate acestea, dacă zborul de plecare și zborul de întoarcere fac parte din aceeași rezervare, chiar dacă sunt operate de operatori aerieni diferiți, ar trebui să vi se ofere două opțiuni dacă zborul de plecare este anulat:

  • să fiți rambursat pentru întregul bilet (adică ambele zboruri) sau
  • să fiți redirecționat cu un alt zbor pentru zborul de plecare.

b) redirecționarea trebuie să aibă loc cât mai curând posibil sau

Din cauza focarelor de infecție COVID-19, este posibil ca redirecționarea pasagerului către destinația dorită să nu poată fi realizată de către compania aeriană într-o perioadă scurtă de timp.

În funcție de caz, „o redirecționare cât mai rapidă” poate fi considerabil întârziată și / sau supusă unei incertitudini considerabile.

Prin urmare, rambursarea prețului biletului sau redirecționarea la o dată ulterioară „la alegerea pasagerului” ar putea fi varianta cea mai bună pentru pasager.

c) redirecționarea la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului

Dreptul la îngrijire

În conformitate cu articolul 9 din Regulament, pasagerilor care sunt afectați de o anulare a zborului trebuie să li se ofere gratuit îngrijirea de către compania aeriană care operează zborul. Aceasta constă în mese și băuturi răcoritoare într-o cantitate rezonabilă în raport cu timpul de așteptare; cazare la hotel, dacă este necesar, și transport la locul de cazare.

Cu toate acestea, atunci când pasagerul optează pentru rambursarea costului total al biletului, dreptul la îngrijire se încheie. Același lucru se întâmplă atunci când pasagerul alege redirecționarea la o dată ulterioară, la alegerea sa.

Dreptul la îngrijire nu există decât în ​​condițiile în care pasagerii trebuie să aștepte o redirecționare cât mai curând.

Prețul plătit pentru bilet sau durata inconvenienței nu ar trebui să interfereze cu dreptul la îngrijire.

Conform regulamentului, transportatorul aerian este obligat să îndeplinească obligația de îngrijire chiar și atunci când anularea unui zbor este cauzată de circumstanțe extraordinare.

Dreptul la despăgubire

Regulamentul 261/2004 prevede, de asemenea, despăgubiri ca și sume fixe în unele circumstanțe. Acest lucru nu se aplică anulărilor realizate cu mai mult de 14 zile înainte de data de plecare sau când anularea este cauzată de „circumstanțe extraordinare”.

Comisia Europeană consideră că, în cazul în care autoritățile publice iau măsuri destinate să limiteze pandemia Covid-19, aceste măsuri nu sunt prin natura și originea lor inerente exercitării normale a activității companiilor aeriene și nu pot fi controlate de acestea. .

De exemplu, în cazul în care autoritățile publice fie interzic direct zborurile sau interzic circulația persoanelor într-o manieră care exclude, de facto, posibilitatea ca zborul în cauză să fie operat sau când anularea zborului are loc în circumstanțe în care circulația corespunzătoare a persoanelor nu este în întregime interzisă, dar limitată la persoanele care beneficiază de derogări (de exemplu, cetățeni sau rezidenți ai statului în cauză).

În cazul în care compania aeriană decide să anuleze un zbor și arată că această decizie era justificată din motive de protecție a sănătății echipajului, o asemenea anulare ar trebui să fie considerată ca fiind „cauzată” de circumstanțe extraordinare.

Puteți găsi mai multe informații despre drepturile pasagerilor aerieni, ai transportului feroviar, cu autobuzul sau transportului maritim și pe căile navigabile interne aici:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/ro/ip_20_485

Veröffentlichung am 27. März 2020 um 13:14

În ultima vreme, știrile despre Coronavirus (COVID-19) sunt cele mai frecvente. Pasagerii aerieni întâmpină dificultăți din cauza coronavirusului.

Unele țări din întreaga lume au implementat deja interdicții de călătorie și restricții de zbor către sau dinspre țări cu risc ridicat de infecție cu COVID-19.

Unele companii aeriene au redus frecvențele de zbor pe anumite rute din cauza cererii reduse a pasagerilor cauzate de răspândirea coronavirusului. Drept urmare, pasagerii aerieni se confruntă cu anulări de zbor.

Oamenii se tem să călătorească și au multe întrebări cum ar fi …

Zborul meu este anulat din cauza coronavirusului. Ce ar trebuii să fac?

Pot cere rambursare, dacă linia aeriană mi-a anulat zborul din cauza avertismentelor oficiale de călătorie?

În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004, compania aeriană nu este obligată să ofere compensații dacă poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, care nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile.

Există o discuție potrivit căreia situația legată de coronavirus ar putea intra în această categorie din cauza unei situații de urgență sanitară globală care a dus la măsuri publice (inclusiv avertismente oficiale) care nu pot fi controlate de companiile aeriene.

Cu toate acestea, ar trebui să aveți totuși dreptul să obțineți rambursarea biletului de avion sau un zbor alternativ oferit de compania aeriană.

2. Dacă linia aeriană mi-a anulat zborul din cauza cererii mici din partea pasagerilor?

Companiile aeriene se confruntă cu o scădere semnificativă a traficului de pasageri ca urmare a focarului de coronavirus, potrivit celor mai recente cifre ale IATA (International Air Transport Association).

Cererea scăzută face ca aceste companii aeriene să anuleze zborurile pentru a economisi bani. Dar aceasta ar trebui considerată o decizie bazată pe considerente financiare și nu pe considerente privind sănătatea și siguranța pasagerilor.

Astfel, pasagerul aerian ar putea avea dreptul la o compensație pentru zbor anulat dacă pasagerul aerian a fost informat despre anularea zborului cu mai puțin de 14 zile înainte de ora de plecare programată. Dar rețineți că răspunderea companiei aeriene ar trebui să fie evaluată de la caz la caz.

3. Dacă decid să nu călătoresc și să-mi anulez zborul?

Regulamentul nu se aplică în acest caz. Trebuie să contactați compania aeriană. Unele companii aeriene și-au actualizat deja politicile de modificare și anulare din cauza coronavirusului. Puteți contacta, de asemenea, agenția de turism pentru informații suplimentare.

Vom urmări cele mai recente știri despre drepturile pasagerilor aerieni în raport cu situația legată de coronavirus și vă vom oferi actualizări.

Este legal overbooking-ul în Europa

Este legal overbooking-ul în Europa? Dacă v-ați confruntat vreodată cu situația de a fi reprogramat de pe un zbor din cauza overbooking-ului, există șanse să vă fi simțit frustrat și neputincios. Poate chiar puțin înșelat. Cunoașterea...

cum folosești verificatorul compensații pentru zboruri

Verificator de compensare pentru zboruri Ești frustrat/ă din cauza unui zbor întârziat sau anulat? Știai că ai putea fi eligibil/ă pentru compensație? Vestea bună este că instrumentele online, precum verificatorul de compensații pentru...

Oferim suport în multe limbi - site-uri ClaimFlights internaţionale